17 Şubat 2008 Pazar

Renkler yokolurken..


Bugün karlı, fırtınalı, tipili bir gün! En son 2005 Aralık ayında yüzünü gösteren kar dünden beri hızını kesmeden yağıyor.
Yarın pazartesi ve okulların tatil edileceği ilan edildi bile.

Bunları özellikle not düşüyorum çünkü Aysel Gürel de bugün vefat etti. Sanki onu kaybettiğimiz günü özel kılmak istiyorum. Ona sıradanlığı asla yakıştıramadığım için.

Özgür Aysel Gürel, deli Aysel, Müjde Ar'ın annesi, söz yazarı, çapkın Aysel:)
En çılgın kova kızı Aysel, doğduğu ay- küçük, acaip, sert şubat-dünyaya el salladı ve gitti.

80 yaşındaymış bugün son nefesini hastanede verirken. Hasta olduğunu şöyle bir görmüştüm gazetelerde, hiç cidiye almamış, hiç korkmamıştım öleceğinden..bugün biraz önce vefatı gazetelerin internet sitelerinde flaş haberdi..

Bazı insanların benzerleri olmaz ve onlar bize veda ederken hep bir boşluk bırakacaklarını derinden hissederim. Onlardan birisi Aysel Gürel benim için, hiç şüphe yok ki birçoklarımız için de öyledir.

Barış Manço, Zeki Müren, Cem Karaca, Turgut Özal, İsmail Cem... hemen aklıma geliyorlar, mesleki ve toplumsal rollerini benzersiz bir şekilde, sevilerek ve çekiciliklerini hep sürdürerek yerine getirdiler.

Aysel Gürel de öyle farklı, öyle sert bir rüzgar gibi şaşırtan, derin, acaip, duygusal, ürkütücü, rengarenk bir kimlikti. İyi ki onunla da aynı devirleri paylaşmışım.

Mekanı cennet olsun, Allah rahmet eylesin.

Hiç yorum yok: