27 Kasım 2007 Salı

İş Görüşmeleri Part 2_absurd gelişmeler

Devam ediyorum...

Absurd #2.. hangi pozisyona adam aldığını bilmeyen işveren!!..işveren iyi bilinen bir fast food zinciri...Pazarlamadan Sorumlu GMY pozisyonu için çağırılıyorum ( çalıştıkları İK danışmanlık şirketi beni öneriyor)..İlk görüşme GM ile - güzel geçiyor, 2. görüşme GM+bir ortak+bir yönetici?- o da güzel, 3. görüşme ( ABD'li üst düzey marketing yöneticisi ile olacak diye gidiyorum) ve fakat görüştüklerim ; diğer ortak+2 diğer yönetici??...böylece Türkiye'de şirket yönetimindeki herkesle tanıştım mı .. tanıştım.

1-2 hafta sonra cevap; "pozisyon GMY olmayacak".. dolayısıyla ben resmin dışına çıkıyorum...:))

Zaten, son derece uygulamaya yönelik ve pazarlamayı basite indirgeyen sorularından pazarlamayı üst düzeyde temsil edebilecek bir organizasyona hazır olmadıklarını anlamıştım. Sizin de başınıza geldi mi, soru şöyle mesela " bize nasıl bir reklam filmi hazırlatırdınız?...bizi seviyor musunuz, markamızı.... ne düşünüyorsunuz bizim hakkımızda?".........öyle ya markayı seven, onu alıp kullanan herkes onu pazarlayabilir de...bir de şöyle zevkine uygun reklam filmi yaptırdın mı tamamdır be!.....)

Absurd #3... Yine aynı şirketten... şimdi benimle yapılan ilk görüşmeden sonra, GM hemen telefonlara sarılıyor, benimle ilgili referans alacak!...niyeki..daha şirketin tamamıyla görüşmemiştik ama!

Neyse saçmalık esas şurada, hadi referans işe alım prosesinin en sonunda karardan bir önceki safhadır onu geçelim, ama bu sorulur, hatta kimden referans alınabileceği de adaya sorulur! Habersizce ve kendine göre seçtiğin isimlerden referans alınmaz bu saygısızlıktır...hele , güvenin ve saygının esas alınması gereken böyle üst düzey pozisyonlarda zaten baştan ilişkinin kalitesini bozuyorsun be GM olmuş heyecanlı arkadaşım!

Senin kararını direkt etkileyecek safhada referans alınır artık son karar aşamasında...e sen daha pozisyonuna bile karar verememişsin...(bkz absurd #2)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

yazılarını ilgi ile okoyorum. Uslup, konu ve derinlik gayet guzel..selamlar.