29 Kasım 2007 Perşembe

Pazarlama Dediğin Ne ki..?

Kitlesel üretimle birlikte, Üretim departmanlarının işletmelerin kaderine yön verdiği yıllar – 1950’ler, 60’lar
Tercihlerin belirginleşmediği tüketim çılgınlığının başladığı yıllar – 1970’ler, 80’ler
Ve tüketicinin krallığı, tercihlerin keskinleştiği, farklılık talep eden, farklı davranılmayı isteyen, özelleşen ve bilinçlenen bireylerin yön verdiği iş dünyası – 1990’lar ve sonrası

İş hayatının içindeki, özellikle bir parça kurum yapısına kavuşmuş veya kurumsallaşmış şirketlerde çalışanlar bilirler; gelişmelere paralel , fonksiyonların öncelliği değişmiştir. Krallıklar kurulmuş sonra yerini başka krallara bırakmıştır ve hepimiz biliriz ki sırasıyla, Üretim – Satış ve son 20 yılda Pazarlama departmanları kraldır artık.

Pazarlama Departmanları, kurumun içinde, öncelikle “Pazar”ın temsilcisidir. Gelişmelerle birlikte, “tüketicinin” temsilcisi olma durumu zorunluluktur ama artık kişileri kitle olarak değil gerçek kişiler olarak görme ve anlama devridir ve pazarlama departmanları gelinen son noktada “bireysel” temsilcilerdir.
Bütün şirket adına, varolması adına ve karlılığı adına odaklarını daraltmak, dikkatlerini keskinleştirmek zorunda artık pazarlama yöneticileri.

Pazarlama departmanı, ortak özellikler taşıyan en küçük “tüketici grupları” ile işletme arasındaki köprüdür.
Pazarlama departmanı, insanlara aradığı, istediği veya hala ihtiyacı olduğunu bile bilmediği hizmet ve ürünleri ortaya çıkarmak için, diğer fonksiyonları yönlendiren koordinasyon merkezidir.
Bunu böyle bilenlere selam olsun..
Bilmek istemeyenlere bir kez daha duyurulsun....)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

yine güzel bir yazi, bu arada hep teknik mi olacak yazilariniz... sinema ya da ilgili gibisiniz, begendiginiz filmler arasinda legends of fall varmi ?
selamlar

hugtheworld dedi ki...

Öncelikle, yazdıklarımı okuyup yorum gönderme inceliğinde bulunduğunuz için teşekkür ederim..:)
Ben, neyi yaşıyorsam, neye yoğunlaşmışsam o gün o konularda yazıyorum...aslında haklısınız, yorumunuz aklıma şunu getirdi, bu günlerde işe ve mesleki sorgulara çok yoğun kafa harcıyorum demek ki..son olarak gittiğim sinemayı hatırlamasam da Jim Carrey'nin "23" adlı filmini DVD'de seyrettim..:)