30 Kasım 2007 Cuma

Ah Şu Kardeş Kavgası...!

Pazarlamak
Satmak

Satışçı
Pazarlamacı

İnsanlar çekişir
Bütçeler kapışır
Yönetim kime inanır?

Bu ortamda " iş" nasıl uzun vadede, karlı bir yapıda gelişir ve büyür?

Tell Me Who is a Marketer? yazıma gelen bir okur arkadaşımın yorumu üzerine, Pazarlama-Satış ilişkisi hakkında da birşeyler yazmak şart oldu. Konu, eski-problemli-gergin-sevimsiz ve yaygın, hem de tüm dünyada hem de hala...:)

Bu yazım, benim bu konudaki çok kısa cevaplarımı kapsıyor..açılış için..

Hangisi önemli?...kısa cevap " ikisi de"

Kim neyi yönetir?.... kısa cevap " uzun vadede pazarı ve tüketiciyi pazarlama yönetir, buna uygun müşteri ilişkilerini satış"

Farkları var mı?..."Var"

Varsa ne ? bkz; Kim Neyi yönetir sorusunun cevabı"

Şunu biraz daha açsak... "Açıcam ama tek yazıya sığmayabilir, önümüzdeki günlerde"

İşbirliği yapabilirler mi?.. ." hem de harika yapabilirler"

Ya etkin işbirliği yapmayan şirketlerin durumu?... " ya uzun vadede pazarı kaybederler ya ilerisi için bugünü feda ediyorlardır veya B2B işin içindedirler ve satışta fonksiyonları birleştirmişlerdir"


Devam edeceğim...

Hiç yorum yok: