14 Eylül 2007 Cuma

Nano Marketing

Yakın gelecekte tüm dünyanın sanayi kollarına ve insan hayatının her yönüne yön vererek, gıda ürünlerinden, kıyafetlere, ilaçlardan, otomobillere, bilgisayarlardan yaşadığımız evlere kadar hayatımızın her noktasını etkileyecek, yeni ürünler, pazarlar ve yaşam tarzını oluşturacak.

Ancak, mevcut sektörler, şirketler ve bu şirketlerin ürettiği ürün gruplarına ne olacak?

Leke tutmayan kumaşların olduğu bir dünyada deterjana gerek olacak mı?

Nanoteknoloji toplumunda, temel gereklilikler için gereken çaba insanların hayatından çok kısa zamanlar alacak, insanlar temel ihtiyaçlarına bu kadar az zaman ayırınca, hayatları üzerindeki kendi kontrolleri artacak ve çok daha fazla zamanı kendi istedikleri gibi harcayabilecekler.

Her ne kadar, önümüzdeki 5 yıl içinde , nano teknolojinin tüketim ürünlerinden çok tıp, kimya, malzemeler, elektronik, otomotiv yan sanayi gibi endüstrilerde “endirekt” olarak hayatımıza katılacağı görülüyor olsa da, gelişmeler ve yapılan ARGE yatırımlarının büyüklüğü, on yıl içinde bütün tüketim ürünlerinde ‘yeniden gözden‘ geçirilmesi gerektiğini gösteriyor.

Hiç yorum yok: